Brinner!

''Enligt Räddnigstjänsten var huset övertänt när de kom till palsten och flera enheter med totalt 25 brandmän har jobbat med släckningen under eftermiddagen. Närmaste hus ligger bara några meter ifrån den brinnande villan, men elden spred sig aldrig till husen omkring.

Strax före klockan 15 kunde släckningsarbetet trappas ner, men eftersläckningen kommer att ta ytterligare flera timmar.

Ingen människa var kvar i huset, men person kördes till Sahlgrenska sjukhuset med rökskador och två personer togs omhand av av räddningstjänsten.

De boende i huset har berättat att branden började i gillestugan när en tv exploderade.''

såg den texten på gp.se, och den här billden till:
 
ush, fy. Det ligger ca. 100meter från där jag bor, jag hörde först att en brandbil kom, sedan en till. Så fick ja ett sms att de stog : det brinner!!! Så gick ja ut på min ballkong (stavning) visst brann det, jätte mke rök såg jag. Så jag gick dit, och hela huset är totalt förstört, dom sa att de ska rivas, eller man kan ju absolut inte bo där nu. Ingen dog som tur var, aja ska dit iaf ikväll också och kolla ;) ska se hur det ser ut då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0